16. 11. 2011 17:06 ▪ Aktualizováno ▪
0 min. čtení
Novinka! Audio článek
Poslechněte si článek v audio podobě. Během poslechu se nepřeklikávejte pryč z článku.
Přehrát článek
Jako na výstavě dvou tvůrců, kteří spolu nemají nic společného, si mohou připadat návštěvníci právě zahájené prezentace děl Michala Pěchoučka v pražském Domě U Kamenného zvonu. Podle něj to ale není záměr. "Má tvorba se odehrává ve dvou liniích, aniž bych pro to měl rozumné vysvětlení," řekl držitel Ceny Jindřicha Chalupeckého. V prvním poschodí je vystaven fotografický projekt Filmogram, jehož hlavním tématem se stala technologická stránka fotografie, a videoinstalace, na kterých Pěchouček spolupracoval s Viktorem Takáčem. Druhé patro nabízí figurální cyklus textilních asambláží pojmenovaný Time for Bed neboli Večerka. Na plátnech jsou vyobrazeny postavy s našitými částmi textilií a oblečení, zejména pyžamových kalhot. Cyklus vrcholí zobrazením milostných scén a inscenovaných sexuálních poloh.
Před třemi lety měl trutnovský podnikatel Rudolf Kasper jasno. Podnik s tržbami kolem 800 milionů korun úplně předá synovi Jakubovi a začne se více věnovat centru umění, jež díky němu vzniklo v budově bývalé prvorepublikové elektrárny v areálu...
Před třemi lety měl trutnovský podnikatel Rudolf Kasper jasno. Podnik s tržbami kolem 800 milionů korun úplně předá synovi Jakubovi a začne se více věnovat centru umění, jež díky němu vzniklo v budově bývalé prvorepublikové elektrárny v areálu...